El Bisaura

• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font

Vidrà – Puigsacalm - Ciuret

Correu electrònic Imprimeix PDF

El Puigsacalm, de 1.514 metres d’alçada, està situat a cavall de les comarques d'Osona i la Garrotxa. És un dels cims més coneguts de Catalunya i una de les caminades més clàssiques de l’excursionisme català. Les vistes des del cim són immillorables, en un dia clar i net, fins i tot la vista ens regala la badia de Roses.

Pujant des de Vidrà, trobem l'ermita romànica del segle XII de Sant Bartomeu de Covildases, situada al mig de prats. El conjunt és d'una bellesa extraordinària.

De tornada passarem pel bonic veïnat de Ciuret, situat en un indret meravellós.

La ruta:
Des de Vidrà ens dirigim al final del poble. Seguint uns metres la pista que porta al càmping, surt el camí que baixa a l’esquerra just al costat de la serradora. El camí baixa fins a la pista que va a Sant Bartomeu de Covildases. Seguim la pista a l'esquerra i, a pocs metres, prenem el camí que surt a mà dreta, on hi ha un cartell que indica el Puigsacalm.

Seguint les marques del camí GR 151.1 i els cartells que indiquen la direcció del Puigsacalm, passem pel collet de la Fenailoa. Si continuem, arribem a la casa de Vila Vella. Una vegada passada la casa per darrere, trobem un rètol que indica la Canal i Puigsacalm. Prenem aquest camí fins arribar a la casa de la Canal. Des d’aquest punt, seguim el camí fins a la casa de Sant Bartomeu. Aquí podem veure l’ermita de Sant Bartomeu de Covildases. A la cruïlla de camins un rètol indica Font Tornadissa, Puigsacalm i Collada de Bracons. Agafem el camí fins a la Font Tornadissa. A partir d’aquí, el camí s’enfila pels prats de l’esquerra de la font en direcció N per anar a buscar el llom de la carena i continuar-la fins al capdamunt. Aquí trobem el camí que puja de Platraver. Seguim els rètols que indiquen la direcció al cim i que ens conduiran fins al Puigsacalm, de 1.514 metres d'alçada.

Iniciem el retorn pel mateix camí fins arribar al trencall de Platraver que hem trobat pujant. Agafem el trencall a mà dreta. El camí ens porta fins la casa de Platraver i d’aquí a Ciuret, un veïnat situat en un indret de gran bellesa. Un cop a Ciuret caminem pel camí que va seguint la pista pavimentada fins arribar a Vidrà.

Sender d’anada: GR 151.1 / Sender de tornada: sender local del Puigsacalm
Durada: 7 h
Dificultat: alta
Inici i final: Vidrà
Punts d’interès: Sant Bartomeu de Covildases, veïnat de Ciuret i vistes panoràmiques