El Bisaura

• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font

Castell de Montesquiu - Sant Moí

Correu electrònic Imprimeix PDF

La ruta ens permetrà fer una volta circular al Parc del Castell de Montesquiu i arribar a l’ermita de Sant Moí. L’ermita es troba al costat de la masia que porta el mateix nom. És una construcció preromànica o d'un romànic molt primitiu, probablement edificada a finals del segle X.

Ruta:
Sortim de Montesquiu i pugem dalt el castell. Un cop a l’aparcament del castell, agafem la carretera asfaltada que passa per davant del castell fins que, just a la font de Castell Xic, ens trobem una bifurcació de camins. Seguim el que va avall a l’esquerra que indica direcció la casa de la Solana, on s’ubica el Centre de Desenvolupament Forestal del Parc. Seguim aquesta pista fins creuar la riera de la Solana. Passada la riera, trobem un encreuament de camins; tirem per la pista que puja a la dreta ignorant el camí de més a la dreta que va vora la riera.

La pista comença a pujar cap al coll dels Tres Pals i la seguim fins a la collada del Beví Gros. Davant nostre queda la cinglera de la serra dels Bufadors. Enllacem una pista que seguim a la dreta i, a pocs metres, una altra que agafem a l’esquerra. Passem prop de les restes de la casa de Beví Xic. En aquest punt, podríem enllaçar amb la ruta que ens portaria als Bufadors. Nosaltres seguim la ruta cap a Sant Moí. A pocs metres, deixem una pista a la dreta i entrem de nou al Parc del Castell de Montesquiu. Seguint el camí, arribem a Sant Moí.
Per tornar al castell, just abans d’arribar a Sant Moí surt un corriol a mà esquerra que ens porta fins a la masia de Planeses. Des de Planeses, seguim el camí recte. En arribar a l’encreuament de camins, anem pel que va avall a la dreta i seguim els indicadors del Parc fins a la font Codineta. Passem el pont que creua la riera. Aquí el camí fa un revolt molt marcat a l’esquerra i a la dreta ens queda la via del tren. Agafem el corriol que s’enfila al nostre davant i que ens pujarà a l’aparcament del castell de Montesquiu.

Durada: 4 h 30 min
Dificultat: mitjana
Inici i final: castell de Montesquiu